I samarbete med Bobbys Haircare

Självklart fick Bobbys följa med på husbilssemestern

Det är något speciellt med att packa inför semester, eller hur?
Man tänker att man ska ta med “lite lagom” och så står man ändå där med halva badrumsskåpet i en necessär, haha.
Men vissa produkter får faktiskt alltid följa med. Särskilt när man ska leva husbilsliv, vara mycket ute, bada, promenera längs kusten, få salt i håret, sol i ansiktet och helst ändå känna sig lite fräsch däremellan.
Så ja, självklart fick mina favoriter från Bobbys Hair Care följa med på vår husbilssemester!

Videoinnehåll

Sommarhår behöver lite extra kärlek

På sommaren blir mitt hår lätt lite torrare. Det är sol, vind, saltstänk, bad, uppsatt hår, kepsar, klämmor och snabba duschar.
Och även om jag älskar den där lite rufsiga, strandiga känslan så vill jag inte att håret ska kännas risigt eller torrt.
Därför gillar jag att ha med produkter som både vårdar och ger den där naturliga sommarlooken.

Mina semesterfavoriter från Bobbys

Den här gången fick bland annat Salt Spray, Curl Inpackning, Silver Shampoo, Dry Heat Protection och både den lilla  och stora borsten följa med i husbilen.
Salt Spray är perfekt när man vill ha lite mer struktur och beachig känsla i håret. Jag använder den gärna i handdukstorkat hår och låter håret självtorka.
Daniel älskar den.
Hair Masque är en sådan där produkt jag gärna använder när håret behöver lite extra fukt och kärlek. Perfekt efter sol, bad och vind. Jag har inte lockigt hår men mkt självfall.

Dry Heat Protection är toppen när man vill skydda håret och samtidigt få lite glans och fräsch känsla.
Och borsten? Den är faktiskt så himla smidig att ha med. Lagom stor, enkel att slänga ner i väskan och perfekt när håret behöver redas ut efter en dag ute.

Just nu: 20% nedsatt + borste på köpet

Just nu har Bobbys en sitewide-kampanj där produkterna redan är nedsatta med 20%.
Och när ni handlar för över 499 kr och använder min kod FALKMAN får ni dessutom en borste på köpet.
Perfekt om ni också vill fylla på med sommarprodukter inför semestern, stranden, husbilen eller bara för att ge håret lite extra kärlek i sommar.
HÄR hittar ni kampanjen hos Bobbys – och glöm inte att ange koden FALKMAN i kassan för att få borsten på köpet.
Kram!
Åse

0 kommentarer
6 FacebookPinterestEmail

Hej på er alla!

Nu är vi inne på dag 3 på vår härliga husbilsresa i Sommarsverige!
Och vilket väder vi har! Heeeeelt otroligt!

I natt har vi sovit på Stocken camping på Orust och just nu är vi på väg till Grundsund, Fiskebäckskil på Skaftö och ikväll gör vi Mollösund. Alice har en kompis som är där nu (hyr stuga) så de ska hänga ikväll och vi hämtar henne i morgon när vi lämnar Orust och drar till Smögen med omnejd.

Vi hämtade husbilen i Varberg där vi fått låna en husbil från Vincents.
Vincents arbetar med köp, sälj och förmedling av husbilar och husvagnar, alltså ingen traditionell uthyrning.
De har ett stort utbud av begagnade, kvalitetssäkrade husbilar och husvagnar i olika storlekar, planlösningar och prisklasser för att passa olika behov och livsstilar.
De är unika med att de har ett stort digitalt fokus där köpare och säljare få bättre koll på läget inne på deras medlemssida.
Är man ute efter att köpa fordon hos dem kan man som medlem jämföra, spara och bevaka fordon. Säljer man ett fordon kan man följa hur försäljningen går i realtid.
Känns ju tryggt!
Vi är verkligen sugna på husbil både vi och tjejerna!

Visst är det lite ”barnsjukdomar” – En del saker har vi glömt och eftersom detta inte är vår husbil och vi har preppat den på plats så tar det tid att lära sig vart man lagt saker och man får hela tiden tänka på att lägga var sak på rätt plats.
Plåsterna jag tog med mig är PUTS VÄCK!! Letat ööööverallt!
Min hjärna har svårt att släppa sådant, men nu har jag efter att ha vänt upp o ner på husbilen, bestämt mig för att sluta leta haha! Får köpa nya.

Vi kickstartade semestern på Brittas Strandveranda i Apelviken.
Kändes som man var utomlands! Sååå härligt ställe!

Vidare till ICA Supermarket (Hajen) för att storhandla och fylla kylen.
Sedan vidare mot Getterön Camping där vi hade ställplats över natten.
Laddade om till campinglivet direkt och med stundande Sverigematch åkte Sverigetröjorna på!

Grill och mys nere på tredje vik precis vid campingen, vilken KVÄLL!

Bjuder på bilder nedan ♥️

Prosciuttolindad halloumi som vi grillade är ett hett tips! SÅ gott!

KRAM och hörs snart igen!

2 kommentarer
34 FacebookPinterestEmail
Artikeln innehåller reklamlänkar

Varje morgon börjar jag här. 10 minuter på vibrationsplattan innan dagen drar igång. För mig har det blivit en rutin som hjälper kroppen att vakna och som känns fantastisk för cirkulation, rörlighet och lymfsystemet.

Jag passar också på att göra några enkla stretchövningar medan plattan är igång. Lite nackstretch, bröstryggsrotationer, höftöppnare och rörelser för axlarna. Det hjälper mig att mjuka upp kroppen och förebygga den där stelheten och värken som lätt smyger sig på när man sitter mycket eller tränar lite för ensidigt.

Jag använder den inte bara för att stå på. Med ett par hantlar blir vibrationsplattan ett riktigt bra komplement till styrketräningen på gymmet.
Just nu fokuserar jag mycket på överkroppen. Axlar, baksida axlar och övre rygg. Dels för att bli starkare, men också för att förbättra hållningen och minska spänningar i nacke och skuldror.

Hemma gillar jag att kombinera flera olika hjälpmedel beroende på vad kroppen behöver. Vibrationsplattan, IR-mattan, mitt lilla löpband och rödljus med TENS är sådant jag använder regelbundet för återhämtning, cirkulation och för att kroppen ska må så bra som möjligt.

Just nu får ni hela 26 % rabatt på nästan allt hos TrendRehab med koden 56kilo. Det är en superbra kampanj så är du sugen på att investera i din hälsa hemma är det ett riktigt bra läge.

4 kommentarer
13 FacebookPinterestEmail

Så var dagen här – 53 år fyllda och nu ska ännu ett år fyllas och jag hoppas på fortsatt hälsa, inte bara för mig utan för alla jag håller av.

Halterneckklänning HÄR (ange min kod 56kilo26 för 35% rabatt!)

Kaffe i solen och mamma kikade förbi med lite honungsrosor och hennes hemmagjorda flädersaft 🌸🇸🇪

Tjejernas fina presenter!
Fick den här söta neccessären full med godsaker!
The Bday Kit HÄR
Så bra present!

I dag är stora packningsdagen!
Jag ska strax köra iväg oh handla det sista och sedan hem och sätta på dansband och packningspeppa!
Michelle & Millie kommer förbi lite senare också ♥️

Jag bjuder på ett recept till er, detta har varit en favorit i såååå många år.
Jag gjorde den lite annorlunda förra veckan – SÅ gott och en perfekt sommarrätt!

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

It’s my Birthday! Och recepttips – Timjanlax


5 stjärnor 4 stjärnor 3 stjärnor 2 stjärnor 1 stjärna

Inga betyg

  • Skribent: Åse
  • Portioner: 4

Ingredienser

600700 g lax
150 g fetaost
2 dl grekisk yoghurt
1 dl riven mozzarella eller gratängost
1 vitlöksklyfta
1 tsk dijonsenap
1 msk citronjuice
1 tsk oregano
Salt och svartpeppar


Instruktioner

Sätt ugnen på 200 grader.
Lägg laxen i en smord ugnsform.
Mosa fetaosten och blanda med grekisk yoghurt, vitlök, citronjuice, oregano, salt och peppar. Bred blandningen över laxen.
Strö över den rivna osten.
Tillaga mitt i ugnen i cirka 20–25 minuter, eller tills laxen är genomstekt och ytan fått fin färg.
Jag använder termometer och tar ut den vid 50 grader.

20 kommentarer
41 FacebookPinterestEmail

hej på er!
Premiär på stranden här i Helsingborg idag!
Har egentligen alldeles för mycket att göra, det ska packas bland annat men man måste ta vara på de fina dagarna så jag packade ihop strand väskan och begav mig ner hit till Pålsjö.

Artikeln innehåller reklamlänkar

Smocklänning så söt! Älskar färgen! HÄR

Bikiniöverdel HÄR – Trosa HÄR

ELLOSDAYS som ger 30% på beställningen – gäller bara tills ikväll!
Utöver det gäller min kod: 56KILO26 ger 35% på dyraste varan inkl. varumärken + Ytterligare 5% på kampanj- & reapriser

Igår grillade vi laxpaket på grillen.
Det är den perfekta sommarmaten och kan varieras i all oändlighet!
Igår var jag sugen på grekiska smaker, så det blev ett laxpaket med purjolök, färskpotatis, lax, fetaost, grekisk salladskrydda, salt och peppar, citronskivor, olivolja, riven vitlök, svarta Kalamata oliver.

Tips till er!

Har ni fler tips på var ni brukar fylla era grillpaket med så lämna gärna en liten kommentar här nedan! Jag behöver alla tips inför husbilsresan.

10 kommentarer
26 FacebookPinterestEmail
Annons för TrendRehabMin kod 56KILO ger just nu 28% rabatt - även på redan nedsatta priser! Vibbplatta & IR madrass är fantastiska för viktminskning, värk och lymfan. (läs mer HÄR)
TrendRehab