Med änglar på ryggen

Hej raringar! Hur går det för er med utmaningen till bättre fysik?
Här går det galant! (kosten) I måndags och i tisdags kom jag inte ut och tränade. Måndag och Torsdagar är mina fastedagar där jag äter enligt 5:2 (24 timmar) andra dagar äter jag oftast enligt 16:8, men inte alltid.
Två hektiska dagar med skolstarter, massor av jobb som halkat efter men NU ska jag svida om och bege mig till gymet! Blir ”bara” löpbandet och på fredag blir det Indoor Walking kl 10 på ett nytt gym jag ska prova, jag får ”hålla handen” med min vän Annika som vill ha över mig till det gymet ;)

Tänkte bara visa denna söta och übersköna tröjan som jag köpte på Mathilde i Stockholm, i märket F.A.V Den är One Size och finns i massor av färger, vill ha dem ALLA!! Kul att ha hittat ett för mig nytt märke!

IMG_1760
Top F.A.V, byxor Coster Copenhagen, skor Ldir

IMG_1764-Redigera

IMG_1763

 

Kommentarer

  1. Jennie säger

    Jag kämpar på. Kör på enligt lchf eller kanske mer lc och mindre hf.
    Däremot motion har varit lite av denna vecka. Totalt orkeslös. Känner mig som en sladdrig ballong tom på luft men hoppas snart energin återkommer.
    Kör 16:8 3 ggr i veckan men diskuterade det med en vän igår och jag blev så osäker på jag gör rätt. Jag har fokuserat på att äta under 8 timmar men då blir det kanske inte fasta 16 timmar på raken men totalt på ett dygn blir det 16 timmars fasta.
    Exvis jag äter inget på morgonen/fm utan äter lunch 12.30, middag 16.30 och ett lättare kvällsmål (macka) vid 20. Sedan inget mer. Dagen efter blir det antingen 16:8 (då blir det ju 16 timmars fasta) eller frukost. Blir det frukost så hinner jag ju inte fasta 16 timmar på raken. Vad ska man fokusera på? Att det blir 16 timmars sammanhängande fasta eller att man under ett dygn fastar 16 timmar och bara äter under 8 timmar? Vore väldigt väldigt tacksam för svar

    • säger

      Ja fastan är viktigast, dvs slutar du äta 20.00 så är det mat sedan kl 12 nästa dag.Försök hålla de tiderna varje dag, du kan sluta äta klockan 18 och äta 10 också men det ‘är bra om du får 14-16 timmars fasta.

  2. Mariah säger

    Åh, en rooosa tröja! Wow vad snygg :)
    Träningen går sådär då jag har Meandi varje kväll nu efter säsongs-släpp. Det har blivit lite för mycket av det goda sista veckan, jag har svårast för att låta bli att fika både i skolan på dagarna och på mina partyn på kvällarna…

  3. Stina säger

    Här går det bra med både träning och 5:2. Kör mycket pump och tabata och imorgon blir det 1 mil på blodomloppet. Jag har också lika dan tröja i korall, supersnyggt till mina vita pleace.
    Kämpa på =)

  4. säger

    Här går det bra. Fasta i måndags och träning mån och tis. Ska försöka få in ett pass till men jag har en späckad helg med sambons 40-årsfest och släktingar så vi får se hur det går. Fasta imorgon igen :-)

    Kram

  5. säger

    Här går det bra!

    Motionen har jag hållit på med i 3 veckor – varannan dag löpning (ca 5 km) och varannan dag PW (ca 1 timma). Igår var första fastedagen (5:2) och det fungerade bra med enbart filfrukost och sallad med ryggbiff till middag på kvällen. Idag har jag ätit vanligt men alla onyttigheter (söta saker) är bannlysta from nu. :-)

    Känner mig så bra! ;-)

  6. säger

    Här går det bra. Inte ens fastedagarna känns jobbiga (började med 5:2 förra måndagen).

    Träningen hittills har bestått av pw med barnvagn igår. En golfrunda igår. Idag har jag sprungit runt stan med barnvagn ett par timmar och uträttat ärenden. Allt blir lite jobbigare med en vagn. Och så kan man ta lite omvägar ;).

    Imorgon blir det lyxdag med massage. Och förhoppningsvis en låååång pw utan barnvagn på fredag.

    Kommer uppdatera min instagram (pyzen80) med ett kollage varje måndag för att visa veckan som gått

  7. Sandra säger

    Läste på måbra.com att man under fastadagarna kan dela upp de 500 kcal som det passar en själv, jag har ätit samma tider som övriga dagar fast mycket mindre och minimalt med kolhydrater! Är detta en bra uppläggning i dina ögon?! :)
    Tacksam för svar

    • säger

      Absoout kan man det. Jag tycker det är lättare att bara äta 1 mål + att jag då får in en 24 timmars fasta (vilket är bra för fettförbränningen)

  8. säger

    Här är det också första riktiga veckan efter semestrar. Har dock kört 2-3 mil löpning i veckan hela sommaren, men nu blir det styrka igen också! Maten blir strikt i två veckor innan jag tar en till semestervecka och far till värmen! Kram Pernilla

  9. Mariann säger

    Hej, hej! Här går det bra =) Fasta i måndags och intervallträning igår tisdag. Känner mig frisk och stark!
    Ha det gott…

  10. säger

    Än så länge går det bra:) 9,2 km igår och på torsdag är jag inbokad på spinning. I helgen blir det pw med maken och på måndag nästa vecka ska vi bege oss till skogen för lite backträning. Kul!
    Snygg tröja, älskar färgen!

    Kramen

  11. Ann-Marie säger

    Så fin tröja, passar dig perfekt! För mig går det såååå bra med både träning och mat, får så mycket energi och mår verkligen jättebra. Ha det så bra på gymmet!

  12. säger

    Hej Åse, här går det bara fint!

    Kommit ut på löp/pw rundor må-ons plus lite annan vardagsmotion som att gå/cykla och hämta, lämna barnen på skolan, känns sååå bra :)

    Titta gärna in å min blogg (har länkat till dig ;) thesteelewoman.blogspot.se

    KRAM Anna

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Current ye@r *