Kokoschips och ” för kvinnor” -ny Anna Hallén bok!

Vet ni, ni ger mig så otroligt mkt energi och motivation! Vill bara säga det!! <3

I veckan hittade jag den här bärblandningen på LIDL! Bara massa nyttiga, goa bär och inget tillsatt socker! Perfekt i en smoothie!
Av samma märke som mandelmjölet jag köper hittade jag dessa kokoschips!  (Sellton på ICA Maxi!) 6,3 kh per 100 g och har inga tillsatser! Nammi!
Nu är det ju inte meningen att man ska äta dessa i stället för mat men som snacks till helgen så fungerar det bra!

I dag kom ääääääntligen Anna Halléns bok LCHF för kvinnor!! Anna trodde hon kunde ha med sig några ex till oss i fredags men tji fick hon och vi! Jag beställde en från Adlibris istället och så får jag väl flirta till mig en signering när vi ses om 1,5 vecka!
Jag tror denna nästan smäller ÄNNU högre än hennes förra bok! Och en massa bra LCHF tips, råd, info i början! KÖP! Ni kommer inte bli besvikna!
Anna är en fantastisk inspiratör och jag är så glad att jag fått ta del av hennes kunskap IRL.

Nä nu ska jag ta en varm dusch… jag har precis haft ett hätskt samtal med Bredbandsbolaget som vi är nya kunder till, lurade så det stänker om det och nu sitter vi fast i 1,5 år! Märkligt att de inte vill ha nöjda kunder.

Snacks ;)
Väskor!

Kommentarer

  1. Hannna säger

    Den ska jag nog önska mig till födelsedagen!

    Skulle även vilja dela med mig om ett tips. Jag har under våren ätit bra och motionerat mycket men vikten har stått i princip stilla. Kände att det var dags att börja reda ut varför det inte händer ngt. Så denna vecka har jag undvikit mejeriprodukter och i morse visade vågen en siffra som jag inte sett sedan början av graviditeten (ca 1,5 år sedan).

    För min del tror jag att det har blivit för mkt grädde. Lätt att det har en tendens att bli mer och mer av det i teet eftersom det blir krämigt och gott. Ibland har jag tagit lite grädde o nötter till mellus. Detta i kombination med youghurt-frukost (blandad med grädde) har gjort att det blivit för mycket.

    Nu är det kokosfett i teet, äggfrukostar och mellanmål har jag inte behövt under veckan.

    Trevlig helg på er!!

  2. Sanna säger

    Hejsan! Detta hör kanske inte hit men jag känner mig frustrerad. I mars började jag med lchf och i juni hade jag gått ner ca 8 kg. Men denna sommar har bag gått upp mer än 3 kg trots att jag följer lchf relativt strikt. Jag tror jag vet varför jag började gå upp, dels för jag börja sommarjobba med tider som gjorde att jag åt fler ggr och dels för att jag åt jordgubbar och nötter nästan varje dag. När jag kom på orsaken började jag bli strikt. Äter inte bär, nötter, turkisk yoghurt, finn crisp mm
    som jag åt då när viktminskningen var som bäst samt äter
    Mindre portioner. Men vågen fortsätter uppåt eller pendlar där jag är. Mina gamla ätstörningar smyger sig tillbaka vilket inte känns alltför bra.. Jag vill inte ge upp. Vill nå mitt mål på -14 kg.. Har jag lyckats gå ner tidigare borde jag ju klara de nu när jag är mer strikt också? :/ mvh Sanna

    • säger

      Hej! Det låter konstigt att du går upp på LCHF.
      Prova att äta en handflata protein till frukost, lunch, middag + fett till varje måltid. Ca 5 dl ovanjord grönsaker fördelat till lunch/middag. Undvik mejerivaror ett tag. Ät inga mellanmål utan se till att du äter tillräckligt med fett så du håller dig.

  3. säger

    Då lär det bli en sväng till Lidl imorgon ;-) Tack för tips gulliga du.

    Jag hoppas hoppas hoppas att min bok kommer imorgon, beställde den i måndags så den bör landa i lådan imorgon. Ska bli jättespännande att se vad Anna hittat på. Gillar den andra boken tokmycket.

    Kram på dig och trevlig helg

  4. säger

    Åå, va du inspirerar. Måste verkligen ta tag i min vikt och ett tag var jag inne på Viktväktarna. Sen läser man din blogg boch, så blir man anti-viktväkatare. Har såååå svårt för lightprodukter mm som VV gillar. Har kört LCHF innan och vet att det funkar – det enda som lockade med VV var att jag då skulle få väga mig inför någon annan = lite mer dicsiplin. Men nu har jag förkastat idén; det blir LCHF istället.

    Kram och tack för underbar blogg!!
    Susanne

  5. Ann säger

    Jag for in till Lidl vid Maxi idag men hittade inte kokoschipsen. Och ingen av personalen visste något om dom. Var hittade du dem?

    Ann

  6. Anita säger

    Hoppas du har en bra dag idag. Vi ska grilla korv och vi ska ha din Coleslaw sallad till. Ps. Har redan provsmakat lite när jag gjorde den. Den var gör go. ;-)

  7. Anna-Karin säger

    Men aaaahh jag har precis i början av veckan beställt den första boken av Anna, jag velade länge och till sist blev det den men nu börjar jag ångra mig…. :( Jaja böcker kan man inte heller få för många av :D så det får väl bli en till! :)
    Ha det gott.
    Kram

  8. Wille säger

    Bovetekorn innehåller över 65 gram kolhydrater per 100 gram men är man inte alltför sockerkänslig så kan man nog ha i lite i sin müsliblandning. Bra med näring som magnesium, zink och protein.

  9. Skogsgumman säger

    En undran ang. bovete crunch – hur kan det blir att göra typ din musli med bovete och vad gör bovete för kroppen…. Tack!

    • säger

      Bovete innehåller mycket kolhydrater men om det fungerar för dig kan bara du svara på. Vi har alla vårt eget facit så prova du och se om du kan ha lite bovete och ändå vara mätt länge, ha sockersuget i schack och antingen gå ner eller stå still, beroende på vad du vill.

  10. Malin säger

    Min kommer idag :-)
    Ska ha bär hemma i frysen när man blir sugen på nåt gott. Kokos är så gott!! Får nog ta mig till Lidl…

  11. Wille säger

    Att plocka lite skogshallon och blåbär till något smarrigt kan många faktiskt gå ut i skogen och göra. Jag ska ta en rast nu, leta upp en liten burk och kolla i den lilla skogen bakom jobbet. Allt som blir över fryser man in.

    Har man trädgård så är en svartvinbärsbuske en lyx så här års.

    Ut med er:-)

    • säger

      Haha så enkelt i text men inte så enkelt i praktiken, faktiskt ;) Alla bor ju inte så att de har skog och buskar omkring sig ;) Men givetvis absolut det att föredra!! =)

  12. Ida säger

    Jag har följt lchf sen början på juni och kom av en slump in på din blogg, nu är jag beroende! Tack så otroligt mycket för en fantastisk blogg med många goda recept och ideer!

  13. Skogsgumman säger

    Du ska ha tack själv för ALL DIN INPIRATION du ger till oss läsare…
    Boken skall absolut inhandlas, vill veta mer om vad socker gör i kroppen, ibland blir man så focus vid kolhydrater och glömmer lätt sockret….
    Ha en bra dag!

  14. Anna-Lena säger

    Hej goa Åse, den boken måste jag bara ha. Vi har med problem med Bredbandsbolaget, är med nya kunder, fått en j…. räkning men inga saker, kan säj att jag var inte trevlig när jag pratade med dom igår, idioter. Godnatt nu kallar sängen, kramis

  15. säger

    Hmmm, kanske skulle beställa den boken. Jag mår ju inte bra av att äta för mycket kolhydrater, framförallt bröd, så lite alternativ kost är inte fel.

    Kram

  16. säger

    Kokoschipsen köpte jag på maxi häromdagen och har nu blandat i ”din” nötmusli istället för kokosflingor..dessutom blir det härlig crispig konsistens…och boken är beställd:-)

  17. säger

    Jag ÄLSKAR kokos! Måste skaffa alla dessa kokosprodukter du skriver om =)

    Jag brukar köpa euroshoppers frysta bär, men har inte ens tänkt på om de är sötade, bäst att kolla men jag har fått för mig att det bara är frysta bär och inget annat.

  18. Paulina säger

    Spännande! Jag började dan utan kollisar idag, men sen falerade allt o jag var vrålhungrig = överåt resten av dagen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Current ye@r *