Bellora och Liseberg x 2

av Åse

Hej finingar!
Vi kom fram till Göteborg i går eftermiddag och checkade in på bästa Avalon vid 16 tiden. 1 timme efter schema då jag glömde min plånbok på Statoil i Varberg och vi fick vända! En gullig tjej ringde och berättade att hon hittat den
På rummet väntade lite gott och och vi har ju bott i dessa rummen förut och de är verkligen perfekta för en lite större familj!
Gillar verkligen Avalon!
Bra läge och trevlig personal. Poolen har vi tyvärr aldrig hunnit med!
Tyvärr är bilderna nedan inte top notch då jag glömde både minneskort och dator hemma! Mobil och lilla kameran fick duga.
SAM_0964
SAM_0967
SAM_0969
SAM_0989
Väldigt bra frukost också vilket jag värdesätter! Fräscht och mycket att välja mellan.
Jag är lite trist dock, väljer alltid samma sak: Ägg, äggröra, grönsaker, bacon, ost, melon om det finns och svart kaffe.
I går gjorde vi Liseberg några timmar sedan gick vi till Vickans och Mickes hotell (Scandic Rubinen och dess rooftop) MYS!
Underbart väder!!
012A4718 012A4722
Vid 18.30 hade vi bokat bord på Bellora.
Bellora har samma ägare som Pigalle som vi tidigare både bott och ätit på/hos och även samma ägare som Ystad Saltsjöbad!
Alltid bra service, alltid bra mat!

Ristorante Bellora är gemytlig, stimmig och ombonad, precis som en livlig krog ska vara. Rustika detaljer och patinerade material som mässing, obehandlat trä och marmor skapar en varm och familjär atmosfär.
Alla dagar i veckan serveras det bästa från det vidsträckta Italienska köket där råvarorna & kvalité är utgångspunkten. Menyn är genuint italiensk enligt devisen antipasti, primi, secondi och dolce, och vinerna kommer genomgående från Italiens rika vinkultur.

Vi blev inte besvikna!
Vi satt ute och det var stimmigt, mysigt och sorlet från våra barn försvann i det andra sorlet! haha! UNDERBART!
Maten var GRYM! Även service och dryck.
Jag tog Carpaccio till förrätt och hängmörad ryggbiff till huvudrätt. Fräscht och gott och massor med grönsaker!
Till kaffet blev det lite grappa! LÖV grappa! Men föredrar en lagrad eller lite mjukare.
012A4725 012A4727 012A4729 012A4730 012A4731 012A4732 SAM_0991 SAM_0992 SAM_0998 SAM_1000 SAM_1004 SAM_1010 SAM_1013 SAM_1015
Ett genuint tips till er, besöker ni Göteborg så prova Bellora! Restaurangen är riktigt bra och jag tror hotellet är riktigt trevligt det också! Tror vi provar det nästa gång vi är i Göteborg!
I dag har vi gjort Liseberg IGEN!
Bra väder i dag igen och vi åt på Hamnkrogen som visade sig vara ännu ett bra val!
Micke och Daniel tog en fisksoppa som jag och Vickan satt och ångrade att vi inte valde 😉
Fast vi var nöjda med vår mat också! Jag tog torsk med handskalade räkor, pepparrot och kokt potatis och jag fick in en härlig sallad eftersom jag inte ville ha potatisen.
SAM_1030
SAM_1035
Vissa vann en hel massa choklad 😉 Tur det inte var jag! Haha!
SAM_1038
SAM_1039
SAM_1043
SAM_1047
SAM_1048
SAM_1050
Tack för ett händelserikt och underbart dygn GÖTEBORG! Du levererar alltid!
Nu borde vi vara på väg hem men icke sa nicke! Vi blev övertalade av fina vännerna att följa med dem till Örebro! Så vi åker hem på lördag och suger ut det sista av sommarens semesterveckor! På måndag börjar ju skolan igen!

annonslänkar

56KILO24 ger 33% på DYRASTE varan inkl. över 500 VARUMÄRKEN + ytterligare 5% på kampanj- & reapriser
Gillar ni inlägget, klicka gärna på hjärtat under inlägget och dela gärna ♥ Tack! ︎